SZKOLENIA PSYCHOLOGICZNE :: POMOC PSYCHOLOGICZNA :: ZAĘCIA PSYCHOEDUKACYJNE DLA DZIECI
STRONA GŁÓWNA O NAS OFERTA HARMONOGRAM SZKOLEŃ FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY WSPÓŁPRACUJĄ Z NAMI GALERIA KONTAKT REGULAMINLipiec 30 2015 02:01:21
Nawigacja
HARMONOGRAM SZKOLEŃ
POMOC PSYCHOLOGICZNA
DORADZTWO ZAWODOWE
AKADEMIA DZIECKA "PUCHATEK"
Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 62
Najnowszy Użytkownik: mowkunow
Witamy


Serdecznie witamy na stronie
Psychologicznego
Centrum Rozwoju



Uprzejmie zapraszamy
do zapoznania się z naszą ofertą





Image and video hosting by TinyPic
[kliknij]




Image and video hosting by TinyPic
[kliknij]




Image and video hosting by TinyPic



Image and video hosting by TinyPic
Trening Zastępowania Agresji ART
KURS KWALIFIKACYJNY



WARSZTAT KWALIFIKACYJNY


Trening Zastępowania Agresji

ART ORYGINAL (FACILITATOR):
"Trener Grupowy Treningu Zastępowania Agresji TZA - ART®" 

Trening Zastępowania Agresji znajduje się w banku programów profilaktycznych
(programy dla grupy zwiększonego ryzyka) Ośrodka Rozwoju Edukacji - MEN

 

 

TERMIN: 
22 - 25.10.2015 (czwartek, piątek, sobota, niedziela)

 

GODZINA:
09:00 - 18:00 - czwartek
09:00 - 18:00 -
piątek
09:00 - 18:00 - sobota
09:00 - 18:00 - niedziela

LOKALIZACJA: 
Hotel "LOGOS"
ul. Akademicka 4
20-033 Lublin

KOSZT: 
• 1 300 zł osoby uczące się
1 450 zł osoby pracujące
*** cena obejmuje: udział w kursie, materiały dydaktyczne, certyfikat zaświadczający uczestnictwo w warsztacie, serwis kawowy


PROWADZĄCY:
mgr Ewa Morawska
*** Certyfikowany Licencjonowany Mistrz Trenerski, posiada certyfikat mistrzowski wydany przez Barrego Glicka (G&G Consultants, USA)

*** mgr ped. opiekuńczo-wychowawczej i szkolnej, Ewa Joanna Morawska, jest pedagogiem, trenerem komunikacji interpersonalnej i jedyną w Polsce, a jedną z dwóch kobiet na świecie, promowanych przez twórców ART® jako Master Trainer (Mistrz Trenerski) Treningu Zastępowania Agresji (ART)®. Posiada certyfikat trenerski prof. A. Godsteina (Syracuse University, NY)

ZAKOŃCZENIE:
certyfikat na licencji Instytutu Amity z hologramem ART

ODBIORCY:
psycholodzy, pedagodzy, terapeuci, socjoterapeuci, socjolodzy, trenerzy, terapeuci zajęciowi, pracownicy służb penitencjarnych, pracownicy policji, sądu, kuratorzy, nauczyciele, osoby pracujące z dziećmi, młodzieżą, pracownicy pomocy społecznej, pracownicy organizacji pozarządowych, pracownicy służby zdrowia, studenci kierunków m.in: psychologia, pedagogika, socjoterapia, socjologia, wszystkie osoby zainteresowane

Kurs  przeznaczony jest dla osób, które:
- pragną doskonalić swoje umiejętności zapobiegania konfliktom w sferze osobistej, rodzinnej lub zawodowej
- kierują młodzieżą, nauczają albo wychowują, albo zawodowo lub niezawodowo pomagają lub zamierzają pomagać młodym ludziom;
- w swoim otoczeniu mają osoby agresywne, są narażone na potencjalne napaści lub konflikty;
- przygotowują się lub doskonalą się w funkcji lub zawodzie trenera umiejętności społecznych, trenera biznesu, prowadzącego kursy i zajęcia grupowe;
- zawodowo kontaktują się z osobami agresywnymi;
- zamierzają uczyć innych nie-agresywnego zachowania;
- zamierzają uzyskać kwalifikacje trenera grupowego Treningu Zastępowania Agresji (ART®).

CEL SZKOLENIA
Warsztat trenerski Trenera Grupowego (Facilitatora)Treningu Zastępowania Agresji (ART)® według Arnolda P. Goldsteina i Barrego Glicka, z minimalną lokalizacją kulturową do warunków polskich, zaaprobowaną przez Autorów, przeznaczony jest głównie dla osób, które chcą prowadzić, indywidualnie lub grupowo, treningi zastępowania agresji dla odbiorców końcowych: w szkolnictwie, pomocy społecznej, wymiarze sprawiedliwości, terapii, itp. Trening Zastępowania Agresji może być realizowany w szkołach, placówkach opiekuńczo-wychowawczych, resocjalizacyjnych i innych na poziomie wczesnej profilaktyki, poradnictwa, terapii itp. Zajęcia mogą być prowadzone grupowo lub indywidualnie. Ma także zastosowanie w oddziaływaniach wobec problemów dotyczących alkoholu i narkotyków. Posiada system kontroli jakości, a badania naukowe dowodzą jego efektywności. Doskonalenie umiejętności prospołecznych, samokontrola emocjonalna, rozstrzyganie dylematów moralnych pozwala nauczycielom, wychowawcom, rodzicom i uczniom na dokonanie modyfikacji w sposobie reagowania na trudne zachowania oraz uczenia się odważnych zachowań co ma bezpośrednie przełożenie na nieagresywne rozwiązywanie sytuacji konfliktowych, radzenie sobie ze stresem, a także radzenie sobie w różnorodnych trudnych sytuacjach życiowych. Trening Zastępowania Agresji jest programem wielostronnej interwencji w oparciu o konstrukt teoretyczny poznawczo - behawioralny. Jest on ukierunkowany na zmianę zachowania agresywnego poprzez uczenie zachowań alternatywnych.

NA KURSIE UZYSKUJE SIĘ:
kompetencje do:
  przeprowadzenia praktyki trenerskiej, pełnienia funkcji trenera ART® oraz prawa do egzaminu trenerskiego.

ponadto:

•  prowadzenia treningu grupowego i indywidualnego z osobami agresywnymi;
•  nauczania nie-agresywnej komunikacji i nie-agresywnego zachowania;
•  nauczania kontroli emocjonalnej;
•  prowadzenia wnioskowania moralnego;

kwalifikacje do:
•  odbycia samodzielnej praktyki trenerskiej ART;
•  prowadzenia Treningu Zastępowania Agresji (ART®) dla odbiorców końcowych jako pierwszy trener;
•  współprowadzenia kursów Treningu Zastępowania Agresji (ART®) dla trenerów jako trener pomocniczy (drugi trener);

uprawnienia:

   do używania znaku towarowego "Trening Zastępowania Agresji (ART)®" w swoich niekomercyjnych treningach dla odbiorców końcowych i uzyskania licencji na treningi komercyjne

Na kurs Trenera Grupowego składa się:

Szkolenie trenerskie 40-godzinne (warsztat trenerski 4 dni). Po szkoleniu uczestnik otrzymuje zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Po kursie uczestnicy mogą podjać praktykę, celem pozyskania dodatkowego certyfikatu ART:
praktyka kierowana (przeprowadzenie co najmniej 30 godzin treningu ART z odbiorcami końcowymi, w tym 15 godzin jako pierwszy trener). W trakcie praktyki, którą należy przeprowadzić w okresie 6 miesięcy od zakończenia szkolenia, uczestnicy mogą korzystać z konsultacji i doradztwa (standardowo pocztą e-mail);
po praktyce kierowanej jednodniowa sesja superwizyjno-egzaminacyjna, połączona z zaliczeniem praktyki trenerskiej i uzyskaniem certyfikatu trenera grupowego.

 
Różnice w zakresie ukończenia kursu:
1) Jeżeli uczestnik ukończy samo szkolenie, bez praktyki i superwizji swojej pracy, otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
2) Jeżeli uczestnik ukończy szkolenie, praktyki i superwizję swojej pracy, to otrzymuje certyfikat Trenera Grupowego

Egzamin jest dodatkowo płatny - cena: 295,20 brutto.

Sesja superwizyjna odbywa się po odbyciu praktyki przez szkolących się trenerów. Szkolący się superwizują swoją prace w Warszawie wedle terminów ustalonych przez Instytut Amity. Na warsztacie uczestnicy otrzymują całościową wiedzę na temat prowadzenia zajęć (w trakcie warsztatów przepracowują na "sobie" wszystkie komponenty treningu jako uczestnicy i prowadzący), która wystarcza do przeprowadzenia treningu zastępowania agresji

PROGRAM KURSU:
Program ART składa się z trzech komponentów:

  Trening umiejętności prospołecznych (co robić?), pozwala na przygotowanie się do radzenia sobie w przyszłych trudnych sytuacjach życiowych. Realizowany jest w oparciu o procedury modelowania, trenowania umiejętności, informacji zwrotnej, treningu uogólniającego skoncentrowanym na zwiększenie transferu. Umiejętności prospołeczne są podzielone na grupy:
1) wstępne umiejętności społeczne,
2) zaawansowane umiejętności społeczne,
3) umiejętności emocjonalne,
4) umiejętności alternatywne wobec agresji,5) umiejętności
kontroli stresu,                      
6) umiejętności planowania.

  Trening kontroli złości (czego nie robić?), uczy samokontroli, ponoszenia odpowiedzialności za swoją złość, co ma bezpośrednie przełożenie na rozwiązanie sytuacji problemowej. W tym celu wykorzystuje się kroki kontroli złości zgodnie z przyjętą procedurą: wyzwalacze, sygnały, reduktory, monity, samoocenę, zastosowanie umiejętności społecznej.


  Wnioskowanie moralne (jak odróżnić to co robić od tego czego nie robić?),  uczy procedur podejmowania decyzji, które zwiększają prawdopodobieństwo decyzji zaspokajających poczucie przyzwoitości, sprawiedliwości i uwzględnianie potrzeb i praw innych osób. Teoretycznymi podstawami dla procedur wnioskowania moralnego jest koncepcja rozwoju moralnego wg Lawrenca Kohlberga.


FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:
Wykład seminaryjny z ćwiczeniami, prezentacja multimedialna, ćwiczenie umiejętności kontroli złości i podejmowania decyzji moralnych, warsztat trenerski.

ZAPISY:
Formularz zgłoszeniowy:
• www.pcrozwoju.bnx.pl (zakładka formularz zgłoszeniowy)
• e-mail: pcrozwoju@gmail.com

• tel. 509 970 340


P.C.R.
Psychologiczne Centrum Rozwoju
OGÓLNOPOLSKI REJESTR INSTYTUCJI SZKOLENIOWYCH
NUMER EWIDENCYJNY 2.06/00045/2011
Psychodrama - od teorii do praktyki
WARSZTAT SZKOLENIOWY



WARSZTAT SZKOLENIOWY


Psychodrama - od teorii do praktyki.


TERMIN:
31.05.2015 (niedziela)

GODZINA:
09:00 - 18:00

LOKALIZACJA:
Lubelskie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego
ul. Magnoliowa 8, Lublin
sala: 019 - parter (sala konferencyjna)

KOSZT:
• 300 zł osoby uczące się
• 350 zł osoby pracujące
*** cena obejmuje: udział w warsztacie, materiały dydaktyczne, certyfikat, serwis 
kawowy

PROWADZĄCY:
mgr Monika Walczak
*** psycholog, reżyser psychodramy, mediator, trener

ZAKOŃCZENIE:
certyfikat na licencji Psychologicznego Centrum Rozwoju zaświadczający uczestnictwo w szkoleniu

ODBIORCY:
psycholodzy, pedagodzy, terapeuci, socjoterapeuci, socjolodzy, wykładowcy - trenerzy, nauczyciele, pracownicy służby zdrowia, osoby pracujące z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi, studenci kierunków m.in: psychologia, pedagogika, socjoterapia, socjologia, wszystkie osoby zainteresowane

PROGRAM KURSU:
1.Psychodrama - definicja i i kluczowe idee.
2.Podstawowe
zagadnienia i elementy psychodramy.
3.Obszary zastosowania psychodramy.
4.Prezentacja wybranych technik psychodramy.
5.Psychodrama w poznaniu i rozwoju grupy - ćwiczenia praktyczne.

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:
wykład teoretyczny, prezentacje multimedialne, prezentacja i omówienie przypadków, prezentacja i ćwiczenie konkretnych technik trenerskich, ćwiczenia praktyczne - indywidualnie i w grupach.

ZAPISY:
Formularz zgłoszeniowy:
• www.pcrozwoju.bnx.pl (zakładka formularz zgłoszeniowy)
• e-mail: pcrozwoju@gmail.com
• tel. 509 970 340

 


P.C.R.
Psychologiczne Centrum Rozwoju
OGÓLNOPOLSKI REJESTR INSTYTUCJI SZKOLENIOWYCH
NUMER EWIDENCYJNY 2.06/00045/2011

"Gdy rodzina się rozpada". Mediacje w sprawach rozwodowych i kwestiach opiekuńczo - wychowawczych (plany rodzicielskie).
WARSZTAT SZKOLENIOWY



WARSZTAT SZKOLENIOWY


"Gdy rodzina się rozpada".
Mediacje w sprawach rozwodowych
i kwestiach opiekuńczo - wychowawczych (plany rodzicielskie).

 

 

TERMIN:
30.05.2015 (sobota)

GODZINA:
09:00 - 18:00

LOKALIZACJA:
Lubelskie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego
ul. Magnoliowa 8, Lublin
sala: 019 - parter (sala konferencyjna)

KOSZT:
• 300 zł osoby uczące się
• 350 zł osoby pracujące
*** cena obejmuje: udział w warsztacie, materiały dydaktyczne, certyfikat, serwis kawowy

PROWADZĄCY:
mgr Monika Walczak
*** psycholog, reżyser psychodramy, mediator, trener

ZAKOŃCZENIE:
certyfikat na licencji Psychologicznego Centrum Rozwoju zaświadczający uczestnictwo w szkoleniu

ODBIORCY:
psycholodzy, pedagodzy, terapeuci, socjoterapeuci, mediatorzy, pracownicy sądu, kuratorzy, wykładowcy - trenerzy, nauczyciele, pracownicy służby zdrowia, osoby pracujące z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi, studenci kierunków m.in: psychologia, pedagogika, socjoterapia, socjologia, wszystkie osoby zainteresowane

PROGRAM KURSU:
1. Mediacje rodzinne – definicja, zasady, zastosowania.
2. Mediator rodzinny – rola, zadania.
3. Mediacje w sprawach rozwodowych i opiekuńczych.
4. Plany rodzicielskie – wartości, edukacja, zdrowie, finanse, kontakty.
5. Prowadzenie efektywnych mediacji w ustalaniu rodzicielskiego planu wychowawczego​ - etapy

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:
wykład teoretyczny, prezentacje multimedialne, prezentacja i omówienie przypadków, prezentacja i ćwiczenie konkretnych technik trenerskich, ćwiczenia praktyczne - indywidualnie i w grupach.

ZAPISY:
Formularz zgłoszeniowy:
• www.pcrozwoju.bnx.pl (zakładka formularz zgłoszeniowy)
• e-mail: pcrozwoju@gmail.com
• tel. 509 970 340

 


P.C.R.
Psychologiczne Centrum Rozwoju
OGÓLNOPOLSKI REJESTR INSTYTUCJI SZKOLENIOWYCH
NUMER EWIDENCYJNY 2.06/00045/2011

Socjodrama – jak aktywnie poznać i rozwijać grupę?
WARSZTAT SZKOLENIOWY




WARSZTAT SZKOLENIOWY



Socjodrama – jak aktywnie poznać i rozwijać grupę.

 

TERMIN: 
11.04.2015 (sobota)

GODZINA:
 
09:00 - 18:00 

LOKALIZACJA: 
Lubelskie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego 
ul. Magnoliowa 8, Lublin 
sala: 019 - parter (sala konferencyjna)

KOSZT: 
• 300 zł osoby uczące się 
350 zł osoby pracujące  
*** cena obejmuje: udział w warsztacie, materiały dydaktyczne, certyfikat, serwis kawowy

PROWADZĄCY: 
mgr Monika Walczak
*** psycholog, reżyser psychodramy, mediator, trener

ZAKOŃCZENIE:
 
certyfikat na licencji Psychologicznego Centrum Rozwoju zaświadczający uczestnictwo w szkoleniu 

ODBIORCY:
psycholodzy, pedagodzy, terapeuci, nauczyciele, socjoterapeuci, socjolodzy, wykładowcy - trenerzy, pracownicy służby zdrowia, osoby pracujące z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi, osoby pracujące w dziedzinie rehabilitacji społecznej, studenci kierunków m. in: psychologia, pedagogika, socjoterapia, wszystkie osoby zainteresowane

PROGRAM KURSU:
1. Socjometria i psychodrama w ujęciu Jacoba Levy Moreno.
2. Reżyser-asystent psychodramy i jego rola w grupie.
3. Rozwijanie zdolności grupy do spontanicznej i twórczej aktywności.
4. Badanie struktury i komunikacji w grupie metodą psychodramy.
5. Eliminowanie, korygowanie i wzbogacanie różnych funkcji grupy metodą psychodramy.
6. Psychodrama w pracy z małymi grupami - dyskusja podsumowująca.


FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:
wykład teoretyczny, prezentacje multimedialne, prezentacja i omówienie przypadków, prezentacja i ćwiczenie konkretnych technik dramowych, ćwiczenia praktyczne - indywidualnie i w grupach.



ZAPISY:
Formularz zgłoszeniowy:
www.pcrozwoju.bnx.pl (zakładka formularz zgłoszeniowy)
e-mail: pcrozwoju@gmail.com
tel. 509 970 340

 


P.C.R.
Psychologiczne Centrum Rozwoju
OGÓLNOPOLSKI REJESTR INSTYTUCJI SZKOLENIOWYCH
NUMER EWIDENCYJNY 2.06/00045/2011

 

Diagnoza i pomoc psychologiczna w zakresie uzależnień niemechanicznych: internet, hazard, seks.
WARSZTAT SZKOLENIOWY



WARSZTAT SZKOLENIOWY


Diagnoza i pomoc psychologiczna
w zakresie uzależnień niemechanicznych: Internet, hazard, seks.

 

TERMIN:
12.04.2015 (niedziela)

GODZINA:
10:00 - 16:00

LOKALIZACJA:
Lubelskie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego
ul. Magnoliowa 8, Lublin 
sala: 019 - parter (sala konferencyjna)

KOSZT: 
• 260 zł osoby uczące się 
310 zł osoby pracujące 
*** cena obejmuje: udział w warsztacie, materiały dydaktyczne, certyfikat, serwis kawowy

PROWADZĄCY: 
mgr Weronika Rudzińska
*** pedagog, terapeuta, specjalista terapii uzależnień, trener

ZAKOŃCZENIE: 
certyfikat na licencji Psychologicznego Centrum Rozwoju zaświadczający uczestnictwo w szkoleniu

ODBIORCY:
psycholodzy, pedagodzy, terapeuci, socjoterapeuci, socjolodzy, wykładowcy - trenerzy, nauczyciele, pracownicy służby zdrowia, osoby pracujące z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi, studenci kierunków m.in: psychologia, pedagogika, socjoterapia, socjologia, wszystkie osoby zainteresowane

PROGRAM KURSU:
1. Uzależnienia behawioralne - czym jest?
- diagnoza
- objawy uzależnienia
- wspólne cechy uzależnień behawioralnych
- triada mechanizmów
- wyjaśnienie powstawania (model biomedyczny, psychodynamiczny, poznawczo- behawioralny)
2. 
Hazard – gra, zabawa, uzależnienie - kiedy przyjemność staje się potrzebą?
- definiowanie pojęć
- diagnozowanie – objawy charakterystyczne dla poszczególnych faz rozwoju problemu, diagnostyka patologicznego hazardu według ICD - 10 i DSM - IV
Testy i kwestionariusze diagnostyczne m.in. SOGS
- błędy poznawcze
- zadania programu terapii
3. Uzależnienie komputerowe – człowiek i internet
- korzystanie a występowanie uzależnienia
- osobowościowe uwarunkowania
- kryteria diagnostyczne
- podtypy
- abstynencja? - na co umawiamy się z pacjentem
4. Seks- czy można uzależnić się od seksu?
- diagnoza - objawy
- mechanizm uzależnienia od seksu - trzy fazy rozwijania się seksoholizmu
- szkody zdrowotne
- wyjaśnienie genezy załogowych zachowań seksualnych - NZS
5. Strategie pracy psychoterapeutycznej z osobą uzależnioną behawioralnie
- nawiązanie kontaktu
- rozpoznawanie problemów osobistych
- ustalenie specyfiku gotowości do zmiany
- faza zmiany nastawień pacjentów do terapii i zmiany osobistej
- rozbrajanie mechanizmów
- strategie służące zmianie schematów
- proces uczenia się 
- nawroty- jak sobie radzić?

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:
wykład teoretyczny, prezentacje multimedialne, prezentacja i omówienie przypadków, prezentacja i ćwiczenie konkretnych technik trenerskich, ćwiczenia praktyczne - indywidualnie i w grupach

ZAPISY:
Formularz zgłoszeniowy:
• www.pcrozwoju.bnx.pl (zakładka formularz zgłoszeniowy)
• e-mail: pcrozwoju@gmail.com
• tel. 509 970 340

 



P.C.R.
Psychologiczne Centrum Rozwoju
OGÓLNOPOLSKI REJESTR INSTYTUCJI SZKOLENIOWYCH
NUMER EWIDENCYJNY 2.06/00045/2011

Zaburzenia lękowe u dzieci i młodzieży - diagnoza i terapia
WARSZTAT SZKOLENIOWY



WARSZTAT SZKOLENIOWY



Problemy lękowe u dzieci i młodzieży
- diagnoza i pomoc psychologiczna.

 

TERMIN:
23.05.2015 (sobota)
 
GODZINA: 
10:00 - 16:00 

LOKALIZACJA: 
Lubelskie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego 
ul. Magnoliowa 8, Lublin 
sala: 019 - parter (sala konferencyjna)

KOSZT: 
• 260 zł osoby uczące się 
• 310 zł osoby pracujące  
*** cena obejmuje: udział w warsztacie, materiały dydaktyczne, certyfikat, serwis kawowy

PROWADZĄCY: 
dr Anita Rawa - Kochanowska
*** psycholog, trener

ZAKOŃCZENIE: 
certyfikat na licencji Psychologicznego Centrum Rozwoju zaświadczający uczestnictwo w szkoleniu

ODBIORCY:
psycholodzy, pedagodzy, terapeuci, socjoterapeuci, socjolodzy, wykładowcy - trenerzy, nauczyciele, pracownicy służby zdrowia, osoby pracujące z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi, studenci kierunków m.in: psychologia, pedagogika, socjoterapia, socjologia, wszystkie osoby zainteresowane

PROGRAM KURSU:
1. Definicja lęku, komponenty lęku:
        - aspekt poznawczy,
        - aspekt somatyczny,
        - aspekt emocjonalny,
        - aspekt behawioralny.
2. Treść lęków dziecięcych
3. Rodzaje zaburzeń lękowych u dzieci:
        - lęki separacyjne,
        - zespół lęku napadowego,
        - fobia społeczna,
        - zaburzenia obsesyjno-kompulsywne,
        - zaburzenia konwersyjne (dysocjacyjne).
4. Metody pracy z dzieckiem z zaburzeniami lękowymi
        - bajki terapeutyczne,
        - rysunki terapeutyczne,
        - obrazowanie emotywne,
        - zabawa i relaksacja,
        - terapia poznawczo-behawioralna: program Coping Cat, program FRIENDS.
5. Modelowanie zachowań w środowisku rodzinnym i rówieśniczym.
6. Ćwiczenie wybranych metod pracy.

 

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:
wykład teoretyczny, prezentacje multimedialne, prezentacja i omówienie przypadków, prezentacja i ćwiczenie konkretnych technik trenerskich, ćwiczenia praktyczne - indywidualnie i w grupach.

ZAPISY:
Formularz zgłoszeniowy:
• www.pcrozwoju.bnx.pl (zakładka formularz zgłoszeniowy)
• e-mail: pcrozwoju@gmail.com
• tel. 509 970 340

 



P.C.R.
Psychologiczne Centrum Rozwoju
OGÓLNOPOLSKI REJESTR INSTYTUCJI SZKOLENIOWYCH
NUMER EWIDENCYJNY 2.06/00045/2011

Metoda Dobrego Startu II° – sesja praktyczna.
WARSZTAT SZKOLENIOWY


WARSZTAT DOSKONALĄCY

Metoda Dobrego Startu
M. Bogdanowicz



*** KURS REKOMENDOWANY PRZEZ PROF. M. BOGDANOWICZ ***
Autorski program Ewy Jakackiej i Małgorzaty Barańskiej
współautorów Metody Dobrego Startu

 

TERMIN: 
14 - 15.11.2015 (sobota, niedziela) 

GODZINA: 

09:00 - 17:30

LOKALIZACJA: 

Lubelskie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego 
ul. Magnoliowa 8, Lublin 
sala: AULA (I piętro)



KOSZT: 
• 350 zł osoby uczące się 
• 400 zł osoby pracujące
*** cena obejmuje: udział w warsztacie, materiały dydaktyczne, certyfikat, serwis kawowy 

PROWADZĄCY: 

mgr Ewa Jakacka, mgr Małgorzata Barańska 
*** współautorzy i trenerzy Metody Dobrego Startu , osoby upoważnione przez prof. M. Bogdanowicz do prowadzenia szkoleń z zakresu MDS 

ZAKOŃCZENIE: 

certyfikat zaświadczający o uczestnictwie w szkoleniu z Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz prowadzonym przez trenera MDS

ODBIORCY:
psycholodzy, pedagodzy, terapeuci, nauczyciele, rodzice szukający sposobów wspomagania rozwoju swoich dzieci, pracownicy służby zdrowia, osoby pracujące z dziećmi, młodzieżą, studenci kierunków m.in: psychologia, pedagogika, wszystkie osoby zainteresowane

CEL SZKOLENIA

I Poznanie głównych założeń Metody Dobrego Startu:

  • Jakie są cele Metody Dobrego Startu?
  • Dla kogo jest przeznaczona Metoda Dobrego Startu?
  • Jak przebiegają zajęcia prowadzone Metodą Dobrego Startu?
  • Jakie są warianty Metody Dobrego Startu?
  • Jak organizować zajęcia prowadzone Metodą Dobrego Startu i jak wykorzystywać tę metodę w pracy z grupą przedszkolną, klasą pierwszą i na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych?
  • Dlaczego Metoda Dobrego Startu jest skuteczna?

II Poznanie programów przeznaczonych do pracy Metodą Dobrego Startu:

  • Metoda Dobrego Startu. Piosenki do rysowania, Bogdanowicz M., Barańska M.,Jakacka E. – dla dzieci w wieku przedszkolnym
    i dzieci starszych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do rysunku dla 3-4-latków, Bogdanowicz M., Barańska M., Jakacka E. – dla dzieci w wieku przedszkolnym i dzieci starszych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Metoda Dobrego Startu. Od wierszyka do rysunku dla 5-latków, Bogdanowicz M., Barańska M.,Jakacka E. – dla dzieci w wieku przedszkolnym i dzieci starszych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Metoda Dobrego Startu Od piosenki do literki cz. 1 i 2, Bogdanowicz M., Barańska M., Jakacka E dla dzieci 6-7-letnich i dzieci starszych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Metoda Dobrego Startu Od wierszyka do literki, Bogdanowicz M., Barańska M., Jakacka E. – dla dzieci 6-7-letnich i dzieci starszych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Metoda Dobrego Startu Od wierszyka do literki, dwuznaku i zmiękczenia, Bogdanowicz M., Barańska M.,Jakacka E. – dla dzieci 6-7-letnich i dzieci starszych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

III Nabycie praktycznych umiejętności:

  • prowadzenia zajęć Metodą Dobrego Startu z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym oraz dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
  • konstruowania scenariusza zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu,
  • samodzielnego dobierania i układania piosenek i wzorów graficznych,
  • wykorzystywania obserwacji prowadzonych podczas zajęć do stwierdzania rodzaju i nasilenia trudności w uczeniu się oraz postępów czynionych przez dzieci. 


    Uczestnicy kursu poznają i ćwiczą m.in. następujące umiejętności:

- prowadzenie zajęć Metodą Dobrego Startu dla przedszkolaków,
- prowadzenie zajęć MDS dla uczniów najmłodszych klas (a także dzieci starszych, mających specjalne potrzeby edukacyjne),
- opracowywanie poszczególnych typów ćwiczeń właściwych dla MDS,
- opracowywanie scenariusza zajęć MDS,
- opracowywanie wzorów graficznych służących do zajęć MDS.

 
PROGRAM KURSU: 
1. Teoretyczne wprowadzenie do Metody Dobrego Startu.
2. Przykładowe zajęcia praktyczne – wprowadzenie wzoru graficznego na podstawie piosenki z publikacji "Piosenki do rysowania".
3. Przykładowe zajęcia praktyczne – wprowadzenie litery na podstawie piosenki z publikacji "Od piosenki do literki cz. 1".
4. Prezentacja wzorów graficznych oraz wierszyków i piosenek (wraz z ćwiczeniami ruchowo-słuchowo-wzrokowymi) z publikacji "Piosenki do rysowania i Od wierszyka do rysunku dla 3-4-latków i 5-latków".

5. Samodzielne układanie wzorów graficznych i odpowiadających im piosenek.
6. Ćwiczenia ruchowo-słuchowe i ruchowo-słuchowo-wzrokowe na podstawie piosenek i wierszyków oraz wzorów graficznych (liter) z publikacji "Od piosenki do literki – cz. 1 i 2".
7. Konstruowanie scenariusza zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu. 

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ: 

omówienia teoretyczne, ćwiczenia praktyczne, forma warsztatowa

ZAPISY:

Formularz zgłoszeniowy: 
www.pcrozwoju.bnx.pl (zakładka formularz zgłoszeniowy)
• e-mail: pcrozwoju@gmail.com
• tel. 509 970 340

 
P.C.R.
Psychologiczne Centrum Rozwoju
OGÓLNOPOLSKI REJESTR INSTYTUCJI SZKOLENIOWYCH
NUMER EWIDENCYJNY 2.06/00045/2011
Pomoc psychologiczna ofiarom wypadków komunikacyjnych.
WARSZTAT SZKOLENIOWY



WARSZTAT SZKOLENIOWY



Pomoc psychologiczna ofiarom wypadków komunikacyjnych. 

 

TERMIN: 
17.05.2014 (sobota)

GODZINA:
 
10:00 - 16:00 

LOKALIZACJA: 
Lubelskie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego 
ul. Magnoliowa 8, Lublin 
sala: 019 - parter (sala konferencyjna)

KOSZT: 
• 260 zł osoby uczące się 
• 310 zł osoby pracujące  
*** cena obejmuje: udział w warsztacie, materiały dydaktyczne, certyfikat, serwis kawowy

PROWADZĄCY: 
mgr Aneta Lutomska
*** psycholog, psychoterapeuta, certyfikowany coach, trener

ZAKOŃCZENIE:
 
certyfikat na licencji Psychologicznego Centrum Rozwoju zaświadczający uczestnictwo w szkoleniu

ODBIORCY:
psycholodzy, pedagodzy, terapeuci, socjoterapeuci, socjolodzy, nauczyciele, pracownicy służby zdrowia, osoby pracujące z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi, studenci kierunków m.in: psychologia, pedagogika, socjoterapia, socjologia, wszystkie osoby zainteresowane

PROGRAM KURSU:
1. Rozpoznanie i ocena kryzysu.
- Stadia reakcji na wydarzenie o charakterze ciężkiego wypadku komunikacyjnego.
- Interwencja kryzysowa.
- Sześcioetapowy model interwencji kryzysowej.
2. Cechy charakterystyczne dla osób prowadzących interwencję.
3. Śmierć nagła, niespodziewana, tragiczna i o dramatycznym przebiegu.
4. Skutki psychologiczne dla osób doświadczających zdarzenia komunikacyjnego. Syndrom ocalałego.
5. PTSD - tzw. Zespół Stresu Pourazowego - konsekwencja uczestniczenia w wydarzeniu traumatycznym.
6. Techniki stosowane w celu nawiązania kontaktu z poszkodowanym.
- Elementy rozmowy z osobą poszkodowaną.
- Przekazywanie trudnych wiadomości o śmierci.
7. Żałoba  związana  ze śmiercią nagłą i niespodziewaną.
8. Fazy zmagania się z doświadczeniem wypadku komunikacyjnego.
9. Strategie interwencyjne po wypadkach komunikacyjnych.
- Czynniki wpływające na powrót do równowagi w sytuacjach wypadków komunikacyjnych.

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:
wykład teoretyczny, prezentacje multimedialne, prezentacja i omówienie przypadków, prezentacja i ćwiczenie konkretnych technik trenerskich, ćwiczenia praktyczne - indywidualnie i w grupach.


ZAPISY:
Formularz zgłoszeniowy:
• www.pcrozwoju.bnx.pl (zakładka formularz zgłoszeniowy)
• e-mail: pcrozwoju@gmail.com
• tel. 509 970 340

 

P.C.R.
Psychologiczne Centrum Rozwoju
OGÓLNOPOLSKI REJESTR INSTYTUCJI SZKOLENIOWYCH
NUMER EWIDENCYJNY 2.06/00045/2011

Jak zrozumieć i przeciwdziałać zjawisku agresji wśród młodzieży
WARSZTAT SZKOLENIOWY



WARSZTAT SZKOLENIOWY


Jak zrozumieć i przeciwdziałać zjawisku agresji wśród młodzieży.

  

TERMIN: 
17.05.2014 (sobota)

GODZINA: 
09:00 – 15:00 


LOKALIZACJA: 
Lubelskie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego 
ul. Magnoliowa 8, Lublin 
sala: 019 (sala konferencyjna) 
- parter
 

KOSZT: 
• 260 zł osoby uczące się
• 310 zł osoby pracujące 
*** cena obejmuje: udział w warsztacie, materiały dydaktyczne, certyfikat, serwis kawowy 

PROWADZĄCY: 
dr Iwona Gryniuk – Toruń 
*** psycholog, terapeuta, trener

ZAKOŃCZENIE: 
certyfikat na licencji Psychologicznego Centrum Rozwoju zaświadczający uczestnictwo w szkoleniu

ODBIORCY:
psycholodzy, pedagodzy, terapeuci, socjoterapeuci, socjolodzy, nauczyciele, pracownicy służby zdrowia, osoby pracujące z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi, studenci kierunków m.in: psychologia, pedagogika, socjoterapia, socjologia, wszystkie osoby zainteresowane

PROGRAM KURSU: 
* aktualizacja

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ: 
wykład teoretyczny, prezentacje multimedialne, prezentacja i omówienie przypadków, prezentacja i ćwiczenie konkretnych technik terapeutycznych, ćwiczenia praktyczne - indywidualnie i w grupach

ZAPISY:
Formularz zgłoszeniowy: 
• www.pcrozwoju.bnx.pl (zakładka formularz zgłoszeniowy)
• e-mail: pcrozwoju@gmail.com
• tel. 509 970 340

 

P.C.R.
Psychologiczne Centrum Rozwoju
OGÓLNOPOLSKI REJESTR INSTYTUCJI SZKOLENIOWYCH
NUMER EWIDENCYJNY 2.06/00045/2011

Zachowania opozycyjno - buntownicze u młodzieży. Diagnoza i pomoc psychologiczna.
WARSZTAT SZKOLENIOWY



WARSZTAT SZKOLENIOWY


Zachowania opozycyjno - buntownicze u młodzieży.
Diagnoza i pomoc psychologiczna.

  

TERMIN: 
31.05.2015 (niedziela)

GODZINA: 
10:00 – 16:00 


LOKALIZACJA: 
Lubelskie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego 
ul. Magnoliowa 8, Lublin 
sala: 019 (sala konferencyjna) 
- parter
 

KOSZT: 
• 260 zł osoby uczące się
• 310 zł osoby pracujące 
*** cena obejmuje: udział w warsztacie, materiały dydaktyczne, certyfikat, serwis kawowy 

PROWADZĄCY: 
dr Iwona Gryniuk – Toruń 
*** psycholog, terapeuta, trener

ZAKOŃCZENIE: 
certyfikat na licencji Psychologicznego Centrum Rozwoju zaświadczający uczestnictwo w szkoleniu

ODBIORCY:
psycholodzy, pedagodzy, terapeuci, socjoterapeuci, socjolodzy, nauczyciele, pracownicy służby zdrowia, osoby pracujące z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi, studenci kierunków m.in: psychologia, pedagogika, socjoterapia, socjologia, wszystkie osoby zainteresowane

PROGRAM KURSU:
 
1. Pogłębienie wiedzy na temat zjawiska zaburzeń zachowania.
2. Analiza różnicowa w oparciu o DSM-IV i ICD-10
3. Analiza dostępnych i prezentacja nowych metod pracy młodzieżą przejawiającą     zachowania opozycyjno - buntownicze.
4. Założenia i wytyczne współczesnej profilaktyki zaburzeń zachowania.
5. Ćwiczenie umiejętności pracy z dzieckiem przejawiającym zachowania opozycyjno - buntownicze

FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ: 
wykład teoretyczny, prezentacje multimedialne, prezentacja i omówienie przypadków, prezentacja i ćwiczenie konkretnych technik terapeutycznych, ćwiczenia praktyczne - indywidualnie i w grupach

ZAPISY:
Formularz zgłoszeniowy: 
• www.pcrozwoju.bnx.pl (zakładka formularz zgłoszeniowy)
• e-mail: pcrozwoju@gmail.com
• tel. 509 970 340

 

P.C.R.
Psychologiczne Centrum Rozwoju
OGÓLNOPOLSKI REJESTR INSTYTUCJI SZKOLENIOWYCH
NUMER EWIDENCYJNY 2.06/00045/2011

Zagrożenia dla dzieci i młodzieży płynące z Internetu - pomoc psychologiczna.



WARSZTAT SZKOLENIOWY


Zagrożenia dla dzieci i młodzieży płynące z Internetu
- pomoc psychologiczna.

 

TERMIN:
09.05.2015 (sobota)

 
GODZINA: 
10:00 - 16:00 

LOKALIZACJA: 
Lubelskie Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego 
ul. Magnoliowa 8, Lublin 
sala: 019 - parter (sala konferencyjna)


KOSZT: 
• 260 zł osoby uczące się 
• 310 zł osoby pracujące  
*** cena obejmuje: udział w warsztacie, materiały dydaktyczne, certyfikat, serwis kawowy

PROWADZĄCY: 
mgr Łukasz Łagód
*** psycholog, trener

ZAKOŃCZENIE:
 
certyfikat na licencji Psychologicznego Centrum Rozwoju zaświadczający uczestnictwo w szkoleniu

ODBIORCY:
psycholodzy, pedagodzy, terapeuci, socjoterapeuci, socjolodzy, wykładowcy - trenerzy, nauczyciele, pracownicy służby zdrowia, osoby pracujące z dziećmi, młodzieżą, osobami dorosłymi, studenci kierunków m.in: psychologia, pedagogika, socjoterapia, socjologia, wszystkie osoby zainteresowane

PROGRAM KURSU:
1. Internet krótka charakterystyka i historia.
2. Formy aktywności Internautów - różnorodne sposoby spędzania czasu w Sieci.
3. Najczęstsze zagrożenia płynące z niewłaściwego korzystania z Internetu - związek z rozwojem i wychowaniem.
4. Analiza aktywności internautów - doświadczenia własne.
5. Cyberprzemoc jako szczególne zagrożenie płynące z Internetu.
6. Pomoc i wsparcie dzieci i młodzieży korzystającym z zagrażających zasobów Internetu.


FORMA PROWADZENIA ZAJĘĆ:
wykład teoretyczny, prezentacje multimedialne, dyskusja kierowana, prezentacje programów wsparcia dzieci i młodzieży, prezentacja przypadków

ZAPISY:
Formularz zgłoszeniowy:
• www.pcrozwoju.bnx.pl (zakładka formularz zgłoszeniowy)
• e-mail: pcrozwoju@gmail.com
• tel. 509 970 340



P.C.R.
Psychologiczne Centrum Rozwoju
OGÓLNOPOLSKI REJESTR INSTYTUCJI SZKOLENIOWYCH
NUMER EWIDENCYJNY 2.06/00045/2011

Strona 1 z 5 1 2 3 4 > >>
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Brak postów.


Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie